U heeft een klacht
Bent u ontevreden over hoe u bent behandeld door een medewerker of wethouder, raadslid of burgemeester van de gemeente? Dan kunt u een klacht doorgeven. Andere klachten, zoals klachten over belastingaangifte, besluiten, beleid of overlast in de openbare ruimte kunt u via de webpagina Klachten, bezwaar, beroep doorgeven.
Waarover kunt een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen als:
- U van mening bent dat u onbehoorlijk bent behandeld door een medewerker, een wethouder, een raadslid of de burgemeester van de gemeente.
- De situatie korter dan een jaar geleden plaatsvond.
Voor andere klachten, opmerkingen en meldingen kunt u via de webpagina Klachten, bezwaar, beroep doorgeven.
Klacht per post
U kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Vermeld in uw brief de volgende gegevens:
- Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer of e-mailadres)
- De datum waarop u de klacht indient
- De datum van het voorval waarover de klacht gaat
- Een beschrijving van de klacht
- Wat is er gebeurd?
- Waar gebeurde het?
- Wie waren erbij betrokken?
- Heeft u aanvullende stukken die uw klacht nog duidelijker maken? Stuurt u deze dan mee.
- Wat is volgens u een goede oplossing voor uw klacht?
- Uw (digitale) handtekening
Stuur uw brief naar:
Gemeente Hilvarenbeek
Klachtencoördinator
Postbus 3
5080AA Hilvarenbeek
Klacht online
Hoe verder?
- De klachtencoördinator neemt uw klacht vertrouwelijk in behandeling. De klachtencoördinator is onafhankelijk en begeleidt de klachtenafhandeling.
- U ontvangt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging van uw klacht.
- De klachtencoördinator registreert uw klacht en legt deze voor aan de klachtbehandelaar. Meestal is dit de afdelingsmanager. Afhankelijk van uw klacht kan dit ook de gemeentesecretaris, Burgemeester of locoburgemeester zijn.
- Mogelijk vragen we uw klacht toe te lichten. Als uw klacht informeel naar tevredenheid kan worden afgehandeld dan doen we dat.
- Als u graag wilt dat uw klacht verder wordt onderzocht en officieel beoordeeld, dan starten we een formele behandeling van uw klacht. We nodigen u dan uit voor een hoorgesprek. In dit gesprek kunt u uw klacht verder uitleggen. Bij dit gesprek zijn de klachtencoördinator, klachtbehandelaar en eventueel degene over wie de klacht gaat aanwezig.
- Binnen 6 weken na ontvangst van uw klacht ontvangt u een brief met een inhoudelijke reactie. Hierin staat wat we met uw klacht hebben gedaan en hoe we uw klacht hebben afgehandeld.
- Soms kan de termijn waarbinnen uw klacht wordt afgehandeld met 4 weken worden verlengd. Als wij extra tijd nodig hebben laten wij u dat weten.
Niet eens
Bent u het niet eens met hoe wij de klacht behandeld hebben? U kunt terecht bij de Nationale Ombudsman.