Automatisch incasso aanvragen

U kunt de gemeentelijke belastingen zelf overmaken, maar u kunt ook met automatische incasso betalen. U geeft ons dan toestemming om de belastingaanslag in 10 termijnen van uw bankrekening af te schrijven. U kunt met het digitale formulier een automatische incasso aanvragen, stopzetten of het bankrekeningnummer wijzigen. U heeft hiervoor DigiD nodig. 

Wat u moet weten

Machtigen met DigiD

Voor het aanvragen, wijzigen of stopzetten van automatisch incasso heeft u DigiD nodig. Heeft u geen DigiD? U kunt dit aanvragen bij de Rijksoverheid of gebruik het machtigingsformulier bij uw belastingaanslag.

Incasso wijzigen of stopzetten

U kunt de machtiging op ieder gewenst moment wijzigen of intrekken. Dat kan via hetzelfde digitale formulier. U heeft hiervoor DigiD nodig.

Betalen in 10 termijnen

We schrijven het bedrag af in maximaal tien termijnen. Dat gebeurt op de volgende data:

29 maart 2024, 30 april 2024, 31 mei 2024, 28 juni 2024, 31 juli 2024, 30 augustus 2024, 30 september 2024, 31 oktober 2024, 29 november 2024, 31 december 2024

Geen machtiging

Geeft u ons geen machtiging, zorg dan dat u het aanslagbiljet volledig betaalt voor eind mei. Zet bij het internetbankieren het aanslagnummer. Het is rekeningnummer is NL94BNGH0285141317 ten name van Gemeente Hilvarenbeek Belastingen.

Contact opnemen

Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met ons.

Team Belastingen

E-mailadres: invordering@hilvarenbeek.nl

Telefoon: (013) 505 83 00

Op deze pagina