Briefadres aanvragen

Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Een briefadres vraagt u online aan met DigiD.

Vraagt u een briefadres liever aan op het gemeentehuis? Maak dan een afspraak.

Meenemen

Als u het briefades aanvraagt bij de balie van het gemeentehuis, dan neemt u mee:

  • Een geldig identiteitsbewijs
  • (kopie) identiteitsbewijs van de briefadresgever
  • Een ondertekende toestemmingsverklaring van de briefadresgever. Gebruik hiervoor ons toestemmingsformulier

Wat u moet weten

Hoe lang duurt het?

U krijgt binnen 4 weken een reactie op uw aanvraag.

Wanneer kunt u een briefadres aanvragen?

  • U hebt geen vaste of tijdelijke woon- of verblijfplaats
  • U woont in een door de minister aangewezen instelling voor gezondheidszorg, kinderbescherming of gevangenis
  • U woont in een door de gemeente aangewezen instelling voor maatschappelijke opvang
    zoals een blijf-van-mijn-lijfhuis
  • U hebt geen woonadres in Nederland en woont 8 maanden of korter in het buitenland
  • U moet uw oude woning verlaten maar kunt nog niet in uw nieuwe woning

Over de briefadresgever

  • Dit kan alleen een persoon zijn, geen postbus
  • Het woonadres is binnen Nederland en deze persoon staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Hilvarenbeek

Op deze pagina