Automatisch incasso aanvragen

U kunt de gemeentelijke belastingen zelf overmaken, maar u kunt ook met automatische incasso betalen. U geeft ons dan toestemming om de belastingaanslag in 10 termijnen van uw bankrekening af te schrijven. U kunt met het digitale formulier een automatische incasso aanvragen, stopzetten of het bankrekeningnummer wijzigen. 

Wat u moet weten

Machtigen met DigiD

Voor het aanvragen, wijzigen of stopzetten van automatisch incasso heeft u DigiD nodig. Heeft u geen DigiD? U kunt dit aanvragen bij de Rijksoverheid of gebruik het machtigingsformulier bij uw belastingaanslag.

Online incasso aanvragen

U kunt de machtiging online aanvragen via een digitale formulier. U heeft hiervoor DigiD nodig.

Incasso wijzigen of stopzetten

U kunt de machtiging op ieder gewenst moment wijzigen of intrekken. Dat kan via hetzelfde digitale formulier. U heeft hiervoor DigiD nodig.

Betalen in 10 termijnen

We schrijven het bedrag af in tien termijnen. We doen dit telkens aan het einde van de maand. De eerste afschrijving vindt plaats eind maart. Dit loopt door tot eind december.

Geen machtiging

Geeft u ons geen machtiging, zorg dan dat u het aanslagbiljet volledig betaalt voor eind mei. Dat kan in één keer met iDeal. U kunt het totaalbedrag ook in maximaal twee termijnen aan ons overmaken.

Contact opnemen

Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met ons.

Team Belastingen

E-mailadres: belastingen@hilvarenbeek.nl 

Telefoon: (013) 505 83 00

Op deze pagina