uitschrijving basisregistratie personen

maandag 5 februari 2024
Type bekendmaking: uitschrijving basisregistratie personen



Beschikking opname gegevens van vertrek in de basisregistratie personen (BRP)

Ten aanzien van de onderstaande personen is besloten, conform artikel 2.22 Wet BRP, tot opname van gegevens over het vertrek naar het buitenland of naar een onbekend land in de BRP. Uit onderzoek van de afdeling Dienstverlening, team Burgerzaken/KCC is gebleken dat genoemde personen, niet hebben voldaan aan de verplichting gesteld in artikel 2.43 van de Wet BRP. In dit artikel staat dat de burger die naar redelijke verwachting gedurende een jaar ten minste twee derde van de tijd buiten Nederland zal verblijven verplicht is om binnen vijf dagen voor vertrek naar het buitenland hiervan schriftelijk aangifte te doen bij het college van burgemeester en wethouders van de woongemeente. Artikel 3:41 lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht geeft de gemeente de mogelijkheid om de beschikking tot ‘ambtshalve opname van vertrek’ te publiceren als de bekendmaking niet kan geschieden door toezending aan belanghebbenden.

Gevolgen?

Dit heeft vaak verstrekkende gevolgen voor u. Zo kunt u geen documenten als paspoort, rijbewijs of uittreksel uit de BRP meer krijgen. Krijgt u een huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag of andere vorm van uitkering of financiële ondersteuning, dan worden ook deze stopgezet. Daarnaast heeft het gevolgen voor de opbouw van uw AOW.

Burgemeester en wethouders van Hilvarenbeek hebben besloten bij de volgende personen per de hieronder aangegeven gegevens over vertrek op te nemen in de basisregistratie personen (BRP) en zijn vanaf die datum dus niet meer actueel ingeschreven in Nederland. De datum van opneming van het vertrek is de datum van verzending van het voornemen van de opname van het vertrek in de BRP.

Geslachtsnaam, en voorletters

Geboortedatum

Datum besluit

T.J. Bratasz

25-04-1976

04-12-2023

G. Mitu

19-05-1974

19-12-2023

W.A. Gruszczynski

16-06-1995

02-01-2024

Bezwaar maken?

Bent u het niet eens met het besluit? Dan kunt u binnen zes weken na publicatie van dit besluit bezwaar maken. U kunt uw bezwaar sturen naar College van burgemeester en wethouders van gemeente Hilvarenbeek, Postbus 3, 5080 AA Hilvarenbeek.

In het bezwaarschrift moet in ieder geval staan:

  • Uw naam en adresgegevens;

  • datum waarop u het bezwaarschrift indient;

  • het nummer van het besluit of een kopie van het besluit waar u het niet mee eens bent;

  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;

  • waarom u het niet eens bent met ons besluit;

  • uw handtekening.

Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van het besluit niet op. Daarvoor moet u een voorlopige voorziening vragen én verkrijgen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, Team Bestuursrecht, Postbus 90006, 4800 PA Breda. Een verzoek om voorlopige voorziening kan alleen worden gedaan wanneer ook een bezwaarschrift is ingediend. Een kopie van het bestreden besluit moet u meesturen. U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.