Servicenormen

Home > Voor Bewoners > Servicenormen

Servicenormen

Wij hechten als gemeente veel waarde aan goed contact met u. Dat contact bestaat uit een servicegerichte houding en een kwalitatief goed antwoord. Om die redenen hanteren wij de volgende servicenormen. Dat mag u van ons verwachten en daar mag u ons op aanspreken. Met deze servicenormen wil de gemeente haar dienstverlening verder verbeteren.

Actuele en volledige informatie via www.hilvarenbeek.nl

Op onze website vindt u informatie over alle gemeentelijke producten en diensten. Veel producten kunt u daar al volledig digitaal aanvragen. Is voor het aanvragen van uw product toch een bezoek aan het gemeentehuis nodig? Dan leest u op de website wat u per product moet meebrengen en welke afhandelingstermijnen gelden voor een product. Daar kunt u ook digitaal een afspraak maken met ons.

Stuurt u ons een brief?

U ontvangt van ons binnen een week een ontvangstbevestiging waarin staat dat uw bericht ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Uw brief wordt binnen zes weken beantwoord. Blijkt dat we binnen deze termijn niet kunnen reageren op uw vraag of verzoek, dan berichten we u hierover. Voor sommige post, zoals bijvoorbeeld bezwaarschriften, geldt een wettelijke termijn. Houd, indien van toepassing, het zaaknummer bij de hand.

Stuurt u ons een e-mail?

Uw e-mail aan gemeente@hilvarenbeek.nl wordt binnen vijf werkdagen beantwoord. Wanneer wij u geen inhoudelijk antwoord kunnen geven binnen deze termijn berichten we u hier ook over door middel van een voortgang bericht. Vermeld, indien u op een lopende zaak reageert, hierbij het zaaknummer.

Belt u ons?

Wanneer u ons belt dan krijgt u binnen 30 seconden een medewerker aan de lijn. Lukt het niet om op dat moment de juiste medewerker aan de telefoon te krijgen, dan bellen we u binnen twee werkdagen terug. Houd, indien u over een lopende zaak belt, hierbij het zaaknummer bij de hand.

Stuurt u ons een Whatsapp?

Wij reageren op Whatsapp-berichten op maandag tot en met donderdag van 9:00u tot 17:00u en op vrijdag van 9:00u tot 12:30u. U krijgt binnen deze tijd binnen 2 uur een (eerste) reactie. 

Bezoekt u onze balie?

De gemeente Hilvarenbeek werkt volledig op afspraak. Dat betekent dat u met ons een afspraak kunt maken. Dit kan via deze link, of telefonisch via (013) 505 83 00.  Als u een afspraak heeft, dan bent u binnen vijf minuten na de afgesproken tijd aan de beurt.

Aangenaam wachten

Om uw eventuele wachttijd zo aangenaam mogelijk te maken kunt u gebruik maken van de voorzieningen in ons gemeentehuis. Er is gratis koffie, een open WiFi-verbinding en u kunt gebruik maken van de comfortabele zetels en de magazines in de leeshoek.

Pinnen? Ja, graag!

Als u voor uw product moet betalen, dan kan dit bij ons alleen nog met pin. Dat is zowel voor u als voor ons veiliger en sneller.

Uw mening? Graag!

De gemeente hecht waarde aan uw mening als inwoner. Op die manier zijn wij in staat om onze dienstverlening nog verder te verbeteren. U mag ons aanspreken op bovenstaande punten. Uw goede idee├źn, vragen en dienstverleningsbehoeften horen wij graag. Heeft u een klacht over het handelen van een medewerker of bestuurder? Dan kunt u hierover een klacht indienen via www.hilvarenbeek.nl/klacht.